BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

2009-2010 METŲ TV SEZONO ŽIŪRIMUMO POKYČIAI: VASARIS-KOVAS

uagadugu šiandien gilinsis į kovo mėnesio televizijų pasiekimus ir nuopuolius. Savo kasmėnesinei lentelei naudojame SIC Gallup duomenis, skelbiamus viešuose šaltiniuose. Štai mūsų lentelė:

TV stotis

2010 m. vasario mėn. žiūrimumas(%)

2010 m. kovo mėn. žiūrimumas(%) Pokytis (vasaris-kovas)
LNK 21.7 21.6 0.1
TV3 23.2 23.5 0.3
LTV 11.3 11.5 0.2
BTV 7.2 6.5 0.7

Dvi didžiausios televizijos kovo mėnesį šoko vilčių baletą. LNK suko piruetus su Mano mylimu priešu, tikėdama, kad serialo aistra užgesins TV3 laidas nuo 20.30 val. iki 21 val., o į pastarąją poziciją perstumtos populiarios laidos žvilgės taip pat ryškiai ir perduos pergalės estafetę Dviračio šou.

Tuo tarpu TV3, jau praradusi viltį su Chorų karais pakartoti Šok su manimi sėkmę šeštadieniais, čia kūlversčiais ritino Šeimų dainas, o sekmadieniui skubėjo ruošti licencinį Tu gali šokti! Premjeros įvyko balandį. Apie jas - po mėnesio.

TV3 turėjo daugiau pagrindo teigiamoms emocijoms. Viltimis gyventi visuomet lengviau, nei šluoti jų duženas. Taip, panašu, atsitiko su LNK. Serialui Mano mylimas prieše nepavyko tapti stipria LNK tinklelio korta. Serialas kartais peržengdavo didmeistrišką dešimties reitingo procentų ribą, bet šie atvejai labiau dvelkė atsitiktinumu ir jau tikrai netapo taisykle. Tuo tarpu visi trys TV3 kasdienio rodymo reguliarumo lietuviški serialai - Naisių vasara, Amžini jausmai ir Svetimi rinko virš vienuolikos. Naisių vasara įsigudrino būti taip smarkiai žiūrima nepaisant to, kad ji nėra patalpinta geriausio laiko zonoje. O tai reiškia žymiai mažesnį potencialių žiūrovų kiekį. Tai tarsi kokia nedidelė parduotuvėlė, kurios apyvarta didesnė, nei milžiniško prekybinio centro. LNK bent jau gali guostis, kad savąjį prekybos centrą pastatė tokiomis pigiomis medžiagomis ir kainomis, kad gal ir išsisuka be nuostolių. Bet ar su pelnu.. Gal kas iš LNK patikslins…

Viena aišku, kad kanalui ant paviršiaus išsilaikyti padeda fenomenaliai sėkmingos 2 minutės šlovės, kurios tapo laida - žiūrovų simpatijų mėnesio lydere; šiek tiek pablyškę, bet vis dar vežantys Žvaigždžių duetai (pastariesiems neprognozuotume sėkmės kitą sezoną - jaučiasi idėjinis išsisėmimas, bet šį jie dirba adekvačiai LNK lūkesčiams); Rūtos Mikelkevičiūtės laidos ir Kakadu, kurį paprasti šalies gyventojai iš tų, kurie dar tiki viskuo, ką parašė laikraštis, skambindami į solidžias radijo laidas cituoja, kaip rimtą informacijos šaltinį. Ironiška - LNK televizijoje jis reitingais atrodo geru trečdaliu rimčiau, nei kanalo Žinių laidos. Ko nepasakysi apie TV3 pagrindinę naujienų laidą… Ši žvilga. Tur būt tiems laikraščiu tikintiems be galo patinka Naglio Šulijos astrologinis stilius.

LTV programos transliavime pastebėjome žybtelėjimą su kovo 11 dienos programa. Panašu, kad ties vienuolika procentų su trupučiu stabilizavosi ponaujametis žiūrėjimo kritimas, o balandį, po gausybės nelaimių ir kitų, jau lokalinių aktualijų, gali būti ir didėjimas. Juolab, kad LTV pilna žurnalistų, galinčių veiksmingai įtakoti aukščiausio rango politines intermedijas. Istorija su R. Paksu įsiminė. Tik kamuolį padavinėk (tik prašom neįtarinėti, kad R. Paksas uagadugu gražus. Kadangi nesame rasiniai žurnalistai, stengiamės būti objektyvūs ir tiek).

Toliau nežinia, kur ritasi BTV. Jeigu ten, kur ir visa Achema, tada nelinksma. Pervyj baltijskij nuo jo atsilieka jau tik 0.3 procento. BTV senbuviai galėtų patikslinti, kada kanalas buvo taip prastai žiūrimas - 1995 ar 1996-ais? Greitai, panašu, uagadugu susidurs su problema, ar BTV dar laikytinas didžiuoju. Pagal transliavimo aprėptį jis yra nacionalinis - apie 80 procentų, bet pagal auditorijos kiekį?

Čia kaip su tom trąšom - pagal pavadinimą - trąšos, o palyginkit su kokiom iš fabriko, kur sklendės netarybinės. Dar neaišku, ką išauginsi, pabarstęs…

Patiko (2)

Rodyk draugams



Komentarai (5)

  1.    Stebetoja 2010-04-21 11:40 rašė:

    Man labai įdomu, kada Lietuvos televizijose įvyks perversmas? Kada nors vienos TV vadovai, prodiuseriai, žurnalistai pradės mąstyti, kad jų pasirinkta tikslinė grupė - provincialai - ateityje nebepritrauks į TV reklamos? Dabartinis užsiciklinimas ir virimas savo pačių sultyse, nesistengiant išspausti kokybiškesnio produkto - varo į neviltį.
    P.S. Reitingais netikiu. Nors tu ką :)

  2.    uagadugu 2010-04-21 11:47 rašė:

    Tai atsakymas slypi Jūsų klausime, Stebėtoja:

    “Kada nors vienos TV vadovai, prodiuseriai, žurnalistai pradės mąstyti, kad jų pasirinkta tikslinė grupė - provincialai - ateityje nebepritrauks į TV reklamos?”

    Tai jie, va, į tą norimą pusę ir pradės “mąstyti” tada, kada “jų pasirinkta tikslinė grupė - provincialai - ateityje nebepritrauks į TV reklamos’…:)

  3.    Corot 2010-04-21 13:05 rašė:

    Kai bulvių niekas nebepirks, tad bulvėmis turgaus prekiautojai ir nustos prekiauti.

  4.    Stebetoja 2010-04-21 13:41 rašė:

    O kam tada reikalingai analitikai, strategai? Manau, ateities prognozavimas ir keitimasis palengva kainuoja mažiau, nei radikalus keitimasis ir šiaudo griebimasis, kai faktas jau yra konstatuotas.

  5.    Corot 2010-04-21 14:20 rašė:

    Stebėtoja, atstovaujate idealistų sluoksniui. Sveikintina ir gražu.

Rašyk komentarą